4 października 2022

WIELOSKŁADNIKOWE SUPLEMENTY

Niektórzy nie mają pewności, które suplementy powinni brać – czy mogą stosować kilka, a jeżeli już, to w jakich kombinacjach? Właśnie z tego powodu powstały specjalne suplementy wieloskładnikowe, zawierające wszystko, co może być danej osobie potrzebne.
W takich preparatach znajdziemy witaminy, minerały oraz wiele związków kontrolujących ważne procesy życiowe.
Odpowiednia ilość
Suplementy te są w pełni zbilansowane i umożliwiają nam zażywanie dokładnie takiej dawki, jaka jest dla nas bezpieczna. Mogą nam pomóc nie tylko zredukować tkankę tłuszczową, ale także zbudować imponujące mięśnie.
Witaminy i minerały
Potrzebujesz witamin i minerałów, jeżeli chcesz być w pełni zdrowym. Bardzo często to ich niedobór prowadzi do ogromnej liczby schorzeń, których źródła się nawet nie domyślamy.
Preparaty takie mają różne formy, spośród których mamy możliwość wybrać najwygodniejszą dla nas – czy to proszek, czy też tabletki bądź napoje. Wpływ witamin nie omija także zdrowia psychicznego – to one warunkują dobre samopoczucie.
TŁUSZCZ W CODZIENNEJ DIECIE Dieta każdej osoby dbającej o swoje zdrowie i dobrą kondycję powinna obfitować w nienasycone kwasy tłuszczowe (co najmniej 3% zawartości). Jeżeli masz problem, by włączyć je do diety w postaci posiłków, możesz zastosować suplementację – w aptekach znajdziesz tran czy kapsułki omega Kwasy nienasycone pełnią liczne funkcje w organizmie. Przede wszystkim to właśnie one budują błony komórkowe a zatem są niezbędne do tego, byśmy w ogóle mogli sir rozwijać.
Funkcjonalność Tłuszcze nienasycone mają zdolność do regulowania poziomu cholesterolu we krwi. Stosowanie odpowiedniej suplementacji zabezpiecza nas zatem przed miażdżycą, pozwala na wyregulowanie ciśnienia krwi. Prawidłowy stan Równowaga lipidowa jest konieczna, jeżeli chcemy utrzymać naszą skórę w dobrej kondycji. To właśnie tłuszcze regulują gospodarkę wodną, są w stanie obniżyć także aktywność wszystkich tych enzymów, które działają w sposób niszczący na kolagen. Suplementacja sprawi, że zmniejszeniu ulegną stany zapalne, a rany zaczną goić się coraz lepiej. Tłuszcze nienasycone zapobiegają także chorobom nowotworowym, w szczególności zaś zmniejszają ryzyko zachorowania na raka sutka czy prostaty.
TRAN Tran jest suplementem diety mającym niezwykle zbawienny wpływ na nasz organizm. Znajduje się w nim wiele naturalnych witamin oraz substancji odżywczych, warunkujących nam zdrowie i prawidłowy rozwój w każdym wieku. Dawniej większość osób nie znosiło tranu przez wzgląd na jego niezbyt przyjemny smak. Obecnie dostępny jest on w wielu różnych wersjach – łatwych do połykania tabletkach oraz płynach o wzbogaconym smaku.
Pochodzenie Tran uzyskujemy z wątroby ryb dorszowatych. W składzie posiada ogromną ilość witaminy D, która warunkuje nam prawidłowe wchłanianie wapnia oraz fosforu.
Witamina D Witamina D dodaje siły kościom oraz zębom, sprawia także, że o wiele lepiej działają mięśnie oraz cały układ odpornościowy. W tranie znajdziemy także witaminę A, dbającą o prawidłowy metabolizm żelaza. To także ona warunkuje dobry stan błon śluzowych. Tran powinny spożywać przede wszystkim te osoby, które walczą z problemami skórnymi bądź wadą wzroku. Przyczynia się ona do polepszenia ogólnej kondycji narządu wzroku.
KWASY OMEGA-3 Kwasy omega-3 biorą udział w powstawaniu błon komórkowych, współtworzą je oraz uczestniczą podczas syntezy prostaglandyn. Prawdą jest, że bez kwasów omega-3 nie bylibyśmy w stanie normalnie funkcjonować, ani nawet żyć. Są one niezbędne. Pamiętaj, że tylko odpowiednia ilość kwasów tłuszczowych dostarczana wraz z dietą warunkuje Twoje zdrowie i kondycję. Niestety, mogą być one przyjmowane jedynie z zewnątrz, jako że nasz organizm nie ma możliwości ich syntetyzowania.
Źródło Głównym źródłem kwasów omega-3 są ryby. Jeżeli, z różnych powodów, unikasz jedzenia ryb to powinieneś przekonać się do suplementacji. Najwięcej omega-3 znajdziemy w łososiu czy sardynkach, pewna ilość jest także w śledziach oraz tuńczykach.
Właściwości Omega 3 są tak istotne przez wzgląd na przykład na to, że znacznie zmniejszają ryzyko powstawania miażdżycy. Ich działanie sprawia, że obniża się ciśnienie tętnicze krwi. Omega 3 przede wszystkim wpływają na krew, obniżając jej krzepnięcie oraz wykazując się właściwościami przeciwzapalnymi.
WŁAŚCIWOŚCI OLIWY Z OLIWEK Czasem szukamy odpowiedniej suplementacji bardzo długo zapominając, że niektóre składniki mamy już we własnej kuchni. Jednym z nich, wyjątkowo cennym dla naszego organizmu jest… oliwa z oliwek. Używaj jej codziennie, a zapewnisz sobie długie zdrowie. Ludzie uwielbiają zdrową dietę śródziemnomorską, która opiera się nie tylko na zastosowaniu oliwy z oliwek, ale także makaronów, ryb, owoców morza, warzyw i owoców.
Nowotwory Oliwa z oliwek znacznie redukuje ryzyko zachorowania na nowotwór. Używaj jej, jeżeli chcesz pomóc sobie w leczeniu zaparć, nieżytu oraz owrzodzenia żołądka. Oliwa świetnie wspomaga leczenie cukrzycy czy kamicy nerkowej.
Bogate źródło w oliwie z oliwek znajdziemy sporą ilość tak istotnych witamin, jak A, D, E, K. Co więcej, wpływa ona także na działanie układu trawiennego, który doskonale oczyszcza z toksyn oraz reguluje jego pracę. W oliwie z oliwek znajduje się kwas oleinowy, który ma szczególne znaczenie dla alergików. Pomaga wszystkim, którzy cierpią na nadwrażliwość układu odpornościowego i zmagającymi się z astmą.
KWAS LINOLENOWY Kwas linolenowy jest jednym z kwasów omega-3, którego źródłem są rośliny. Z budowy i struktury może on nieco przypominać kwasy EPA oraz DHA, wchodzącymi w skład popularnego tranu – w ciele człowieka kwas linolenowy może zmieniać się w właśnie w te kwasy. Kwas linolenowy znajdziesz w oleju rzepakowym, lnianym, soi oraz w orzechach włoskich. Możliwa jest także suplementacja jedynie przy pomocy tego właśnie kwasu.
Stan zapalny Kwas linolenowy zmniejsza stan zapalny w organizmie. Równocześnie możemy go stosować w ramach profilaktyki chorób przewlekłych. Szczególnie pomaga w leczeniu chorób serca oraz zapaleniu stawów.
Sprawy istotne Stosowanie kwasy linolenowego ma bardzo pozytywny wpływ na rozwój mózgu oraz wzrost. Z tego powodu specjaliści radzą wszystkim swoim klientom wzbogacenie diety o tłuszcze nasycone oraz tran. Im więcej spożywasz kwasu linolenowego, tym lepszy będzie Twój stan zdrowia – kwas ten zmniejsza ryzyko zawału serca. Jeżeli nie lubisz produktów, w których się on znajduje, suplementacja jest dla Ciebie idealnym wyjściem.