4 października 2022

Suplementy – kiedy po nie powinniśmy sięgać

Wiele osób nadużywa suplementów diety. Tymczasem nie są one, wbrew temu co słyszymy w reklamach, cudownym remedium na wszystko. Nie mają one w ogóle działania leczniczego, o czym nie wszyscy wiedzą, gdyż nie są to leki, a uzupełnienie diety – traktowane są z prawnego punktu widzenia tak jak produkty żywnościowe. Oznacza to, że producent nie musi ich badać pod katem tego, czy dają jakiekolwiek efekty stosowania.
Na rynku jest więc wiele suplementów, które nie są nam potrzebne, bo po prostu nasz organizm i tak ich nie odczuwa. Jeśli jednak chcemy zadbać o nasz zdrowie i mieć pewność, że dostarczamy sobie wszystkich potrzebnych składników w odpowiednich dawkach – nasza dieta po prostu musi być zróżnicowana. Czyli muszą być w niej przede wszystkim warzywa i owoce, także chude mięso i ryby, nabiał, pieczywo – szczególnie pełnoziarniste. To w zupełności wystarcza.
Są takie sytuacje, że mimo wszystko niedobór pewnych składników występuje, Wtedy, po dokładnym sprawdzeniu objawów, możemy sięgać po odpowiedni suplement, dopóki nie zauważymy poprawy.